Besök av farbror blå

Dörrklockan ringer, jag funderar på om det är Isabell som kommit tillbaka  – men icke. Under mitt hoppande innanför dörren (för att se vem det kunde tänkas vara) får jag syn på en stor farbror blå som står utanför. Självklart glömmer jag allt som alla sagt om att inte öppna dörren för främlingar, även om det råkar vara en polis (kan ju vara disguise). Han börjar med att säga att han fått ett anrop från en kollega angående Lexus:n som står utanför vårt hus. Jag får typ hjärtstillestånd för en sekund o tänker att ”shit, nu har tjejen valt att anmäla mig iaf 😦 ”. Men jag har tur. De har åkt förbi huset flera gånger o alltid sett den stående där, så de undrade om den va vår o varför den inte hade licenseplate å sånt. Lättad förklarade jag hur det ligger till. Han försäkrade sig om att vi skulle ta hand om den och jag andades ut. Piiu..

Lämna en kommentar