Memorial Day Wknd

Så har det gått o blivit Memorial Day. Förra årets Memorial Day spenderades till största delen i Philly, väntandes på att Jess skulle bli färdig hos Mommom and Poppop. Eller ja, jag hade ju en hel del timmar att göra vad jag vill på, men jag fick sitta på pass ifall att jag skulle behövas. Mycket har förändrats sen förra årets Memorial Day, det är en sak som är säkert..

Helgen har varit osedvanligt lång, för min del. Slutade tidigt i fredags och spenderade hela helgen i Philly (med avstickare för Glenside). Började inte jobba förrän vid lunchtiden idag. Underbart! Igår var vi på ett rockclimbing gym hela eftermiddagen. Kan säga att min kropp va ganska så slut efter det! Dessutom tog vi en 30 min walk dit och sen lika långt tillbaka. Att vi dessutom har 30 graders värme gör det lite svettigare än vanligt ; ) Men man ska inte klaga. Älskar värmen!

På tal om värme. Poolen på Liam‘s tak öppnade i lördagsmorse. Vi tog oss ett dop när vi kom hem från Jess‘s surprise party i lördags natt. Helt otrolig utsikt där uppifrån. Hela Philadelphia’s skyline ser man up close när man är i poolen. Very niiiice!

Jess‘s surprise party va sjukt kul, btw. Vi va väl en 40-50 pers iaf. Vi spenderade hela em+de första timmarna av kvällen där, innan vi mötte upp med Jim & Jess. Halva gruppen tog sig vidare in till stan för det redan nämnda pooldoppet och fortsatt festande.

 Detta års Memorial Day har tillbringats mestadels med Bekks. Efter att jag kom hem från stan vid lunch, städade jag barnens rum och gjorde tvätten ett tag. Gick på promenad med Bekks, innan det var dags att lämna Nissan på verkstaden (eftersom AC:n inte funkar). Sen behövdes jag återigen inte, så jag och Bekks träffades igen; fikade, såg på film, bubblade etc. Fick gratis kakor av Chris. Me like! I’m a cookie monster!

 

Btw, I’m really happy!

Lämna en kommentar